انواع جنس نخ فرش

شنبه 7 تير 1399
7:27
fxghfg

در برچسب پشت فرش جنس نخ تار، نخ پود و نخ پرز نوشته شده است. جنس نخ تار و پود معمولا ثابت است اما جنس نخ پرز یا نخ خاب مهم است.

✅ *فرش های نایلونی*

در برابر تغییر شکل بسیار مقاوم هستند و نسبت به دیگر فرش ها قیمت ارزان تری دارند. عیب این فرش ها این است که به راحتی گرد و غبار را به اطراف پراکنده می کنند.

✅*فرش اولفین*

از انواع ارزان قیمت الیاف مصنوعی است. رنگ های متنوع، عدم جذب رطوبت و عدم آسیب در برابرنور آفتاب از مزایای آن است که در محیط های سرباز این نوع فرش پیشنهاد می شود. اما عمرش کم است، آلودگی را جذب می کند و شستشوی آن نیز دشوار است.

✅ *فرش پلی استر*

فرش ماشینی را به درخشندگی و زیبایی فرش ابریشمی دستباف نزدیک می کند. قیمت فرش های پلی استر به نسبت فرش های پشمی و اکریلیک مناسب تر است و تنوع رنگ و زیبایی بهتری دارد. الیاف پلی‌استر به خاطر ظرافت بیشتر، زودتر از سایر فرش‌ها آسیب می‌بینند و استفاده‌ی آن‌ها در محل‌های پررفت و آمد و جاهایی که پاخور فرش بیشتر است توصیه نمی‌شود.

✅*فرش اکریلیک*

به نسبت فرش پشمی رنگ پذیری بهتری دارد و فرش، ظاهر بهتری خواهد داشت. نخ اکریلیک در برابر رطوبت نیز مقاوم تر است. بسته به کیفیت و مدت استفاده پرز می دهد که نقطه ضعف فرش های اکریلیک محسوب می شود.

✅ *فرش پشمی*

نرم است، کمتر تغییر حالت می دهد، از عمر بیشتری به نسبت الیاف مصنوعی برخوردار است، در سرما و گرما عایق خوبی برای کف محسوب می شود و اگر می خواهید به مدت طولانی از فرش استفاده کنید فرش پشمی گزینه خوبی است اما

گران است و پرزهای آن حساسیت زاست.


منبع: فرش کاشان


[ بازدید : 32 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به farsh kashan است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]